چه نوع محتوایی برای ما مناسب تر است!
محتوا در واقع پایه و اساس هر سایت بشمار می آید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با انواع مختلف تولید محتوا و کاربرد های آنها آشنا کنیم.

تولید محتوای متنی:
در حقیقت تولید محتوا باید به گونه ای باشد که در درجه اول کپی نباشد و همچنین دارای مطالب آموزنده و قابل درک باشد. ما در محتوای متنی همانطور که از اسمش پیداس به تولید متن می پردازیم. این نوع محتوا رایج بوده اما امروزه به منظور تاثیر گذاری بیشتر بر روی ذهن مخاطب، همراه متن از موارد دیگر هم استفاده میشود. از جمله نمونه های تولید متن می توانیم به تولید راهنما و مطالب آموزشی، محتوای متنی برای بررسی محصول، ساخت eBook یا همان کتابچه های الکترونیکی و متون وبلاگ اشاره کنیم.
تولید محتوای بصری:
محتوای بصری اثرگذاری بیشتری روی مخاطب نسبت به محتوای متنی دارد. بد نیست بدانید که امروزه شرکت های بازاریابی از تولید محتوای بصری به عنوان یک اصل بازاریابی استفاده می کنند. از انواع محتوای بصری می توان انواع بنر ها، پوستر ها، اینوگرافیک ها و اسلایدشیرها را نام برد
تولید محتوای ویدیویی:
محتوای ویدئویی از تاثیر گذارترین انواع محتوا می باشد که تاثیر آن میتواند تا 60برابر بیشتر از از محتوای متنی باشد. ویدئو، موشن گرافیک و تیزر های ویدئویی از انواع محتواهای ویدئویی هستند.امروزه کاربران بیشتر تمایل دارند که وقت خود را صرف دیدن ویدئو ها و... بگذارند تا خواندن مطالب.
تولید محتوای صوتی:
محتوای شنیداری همواره مخاطبین خاص خود را داشته است، بدین صورت که استفاده از محتوای صوتی میتواند در هر زمانی مخاطب را جذب کند. به عنوان مثال کاربران میتوانند اگر تایم کافی برای دیدن محتوا ندارند از طریق محتوای صوتی جذب این تبلیغات شوند و یا حتی بسیاری از مخاطبین سعی می کنند صوت مورد نظر خود را ضبط کنند تا آن را در هنگام رانندگی، کارکردن و... گوش کنند. البته که خود مخاطبان برای صرفه جویی در زمان خود به دنبال چنین محتواهایی هستند تا از زمان خود بهترین استفاده را ببرند. پادکست های صوتی از انواع محتواهای صوتی هستند.
تولید محتوای تلفیقی(ترکیبی)
محتوای تلفیقی میتواند اثرگذاری را در مخاطب چند برابر کند. به عنوان مثال ترکیب محتوای متنی با بصری و یا ترکیب متنی با ویدیو میتواند اثر بیشتری روی مخاطب بگذارند. محتوا ها به نوعی مکمل هم هستند و درصورت ترکیب نتیجه بهتر و اثربخش تری روی مخاطب می گذارند.

اهمیت تولید محتوا بر هیچ کس پوشیده نیست اما بسته به نوع کاری که شما انجام می دهید هر کدام از این روش ها می تواند برای شما مناسب باشد. امروزه تولید محتوا میتواند باعث تمایز و رقابت بین شرکت ها و پیشی گرفتن از یکدیگر شود. در واقع اصل مهم در تولید محتوا ارزشی است که شما به مخاطبان خود ارائه می کنید این ارزش را بنا به کار خود می توانید در هر کدام از قالب های فوق قرار دهید. فراموش نکنید شما باید برای مخاطبان خود تولید ارزش کنید و این را بدانید که با تولید محتوای با کیفیت میتوانید شهرت و اعتبار خود را افزایش دهید.
این نکته را توجه داشته باشید که نوع محتوای تولیدی شما در طول زمان مشخص میشود شما باید بتوانید که نیازهای مخاطبان خود را بشناسید و با آزمون و خطا آنها را اندازی گیری کنید. به طور خلاصه می توان گفت در تولید محتوا و در ادامه بازاریابی صرفا در طول زمان و با کسب تجربه حاصل می شود و در آن هیچ گونه باید و نبایدی را بطور قطع نمی توان گفت، همه چیز به خود شما بستگی دارد.
اگر زمان کمی برای تجربه کردن دارید و یا می خواهید سریع تر به خواسته های خود برسید نگاه سه بعدی((نماگران آینده هوشمند))با افتخار می تواند در راه رسیدن به اهدافتان شما را یاری کند. خدمات تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال ما می تواند در شروع راهنمای خوبی برای شما باشد. جهت مشاوره با ما در تماس باشید.